2 Mayıs 2021 Pazar

TRENDEKİ KIZ

Okuduğum ve yazmadığım kitaplar biriktiği için yine onu mu yazsam bunu mu yazsam derken hiç o mu bu mu ihtimaline girmemiş bir kitap kitabı gördüm kitaplıkta: Trendeki Kız! Milletin evini sürekli gözlemek ve başkalarının işine karışmak ne kadar tehlikeli durumlar oluşturabiliyor bu kitabı okuyarak anlayabiliriz, ibretlik ders resmen! Tamam, geçerken –trenle tabi- bir kere gözüne çarptı, dikkatini çekti yine baktın ona da tamam ama sonrasında ev sakinlerinden biri kaybolunca gidip işlere burnunu sokmak ne derece doğru! Kitabın ismi de yanlış olmuş bence, Trendeki Kız değil de mesela Ortalığı Karıştıran Kız ya da Her Şeye Burnunu Sokan Kız vs de olabilirdi. Gerçi o zaman da Ejderha Dövmeli Kız serisine benzeyecekmiş adı. O seride de Ateşle Oynayan Kız, Arı Kovanına Çomak Sokan Kız vs vs diye gidiyor ya kitap isimleri. Bir de bu çok satanlara girip çok popüler olan kitapları ben anlayamıyorum. Bu kitap da uzun süre çok satanlarda kaldı, her yerde karşımıza çıktı ama polisiye mi, yüksek bir tempo mu var; hayır. Karakter, kendimizi yerine koyup empati yapabileceğimiz, hepimizin kendinden ve hayatından bir şeyler bulabileceği biri mi; hayır. Kurgu çok mu iyi, hayır. Vasat mı, evet. Yani, okusam ne okumasam ne durumunda bir kitap ki ben okuduğum kitabın bana bir şeyler katmasını da pek umursamam açıkçası. Ha, belki yanlış bir bakış açısı ama okurken tek düşüncem keyifli vakit geçirmek. Bu esnada da aman da faydalı şeyler öğrenmemişim, bilgime bilgi katmamışım vs hiç umurumda değil. Kitap bana vaktin nasıl geçtiğini unuttursun , elimden bırakamayayım yeter hatta fazla bile. (gerçi bu kitaplar da çok iyi değil aslında çünkü insan bitirene kadar hiçbir iş yapamıyor. Allahtan böyle kitaplar sürekli denk gelmiyor da işten güçten el etek çekip kitabın hayat akışımıza olumsuz etkisini yaşamıyoruz) Peki, bu kitap eğlenceli vakit geçirmemi sağladı mı, hayır. Okumasam da olurdu. Yalnız şu anki durumum da “yaslı gittim şen geldim”in tam tersi “şen gittim yaslı geldim” üç kitap hakkında yazdım, üçünü de beğenmemişim. Yarın beğendiğim bir kitabı yazayım da ortalık şenlensin azıcık! Herkese iyi okumalar dilerim. Not: Bu arada fotoğraf eklemek için nete bakarken kitap hakkında bilgiler gördüm: en beğenilen kitap seçilmiş, haftalarca çok satan olmuş vs. Ayrıca kitap sinemaya falan da uyarlanmış, bunu yukarıda yazmayı unuttum. Hafiften bir baskı hissettim üstümde. Hani sürü psikolojinin verdiği o sürüye ait olma isteği vardır ya… herkes beğenmiş de ben neden beğenmedim, bir daha sorguladım! Ama yok! Basit anlatımı olan, kolay kitapları sevsem de bu kitapta eksik bir şeyler vardı. Kolay okunan ama keyif vermeyen, saçmalıklarla dolu, sürekli karaktere müdahale etme ihtiyacı duyup “Hey Allahım ne yapıyor bu!” dediğiniz bir kitap. Okuyup sevenler de mutlaka olacaktır ki sanırım çoğunluk sevmiş zaten, ben gene de sürüden ayrılma ve kurtla karşılaşma riskini alarak sevmediğimi belirtiyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder