1 Şubat 2012 Çarşamba


BENİM İÇİN ÖLEBİLİR MİSİN? ZEHİR İÇEREK YA DA KURŞUNA DİZİLEREK!
Sevdiğiniz için neler yapabilirsiniz? Sevdiğiniz derken anne, baba, kardeş gibi doğuştan sevdiklerinizi ya da uğrunda yapabileceklerinizi saymanıza gerek olmayan ,sadece omzunuzda ağlamak ya da maddi olarak düşünürsek en fazla, borç istemek falan gibi beklentileri olan arkadaşları kast etmiyorum. Çok sevdiğiniz karşı komşunuz ya da öğretmeniniz- mesela Türkçe öğretmeniniz, pek sevilesi bir öğretmen olur bu kişiler- de değil sorduğum. Sevgilinizi kast ediyorum! (Madem onu kast ediyorsun uzatmadan yaz ben mübarek di mi? ) Mesela sevgilinize bir böbreğinizi verir misiniz? Ya da belki onun için ölürsünüz, böbrek nedir ki? Gerçekten ölmeyi göze alabilir misiniz aşk için? Belki evet belki hayır.. Belki baştan evet ama gerçekleşme ihtimali olursa hayır... Sevgilisi için ölen ve tarihin yazdığı iki kişiden bahsetmek istiyorum ben aslında, yukarıdaki bunca laf bu iki kişi için, yoksa pat diye "Clara ve Eva" diye yazsam dikkat çekmez belki. Eva sevgilisi ve bir günlük eşi için siyanür içerek intihar etti, Clara ise sevgilisiyle birlikte kurşuna dizildi. Eva uzun zamadırn Hitler ile birlikteymiş, öyle yazıyor her yerde ama zaten intihar ettiğinde 33 yaşındaymış, o kadar da uzun değil aslında ama belki tarihi yazanlara, Hitler'in yaptıkları nedeniyle uzun gelmiştir! İntihar etmeye birlikte karar verdikleri anlaşılan sevgililerin ölmek için seçtikleri yollar farklı sadece. Eva siyanür içmiş ama Hitler silahı seçmiş. Eva hakkında Clara'ya nazaran biraz daha fazla bilgi var internette, en azından ismi birçok yerde anılıyor. Acaba bunun intihar etmeden bir gün önce Hitler'in sevgilisiyle evlenmesi ve gerekçe olarak da "Tarihte onun, Hitler'in metresi değil, Hitler'in karısı olarak anılmasını istiyorum." demesiyle ilgisi var mı? Oysa Clara'yı Vikipedia bile adıyla anmamış ne yazık ki, "Mussolini, Nisan 1945'de yani savaşın son günlerinde tanınmamak için Alman üniforması giyerek metresiyle beraber kaçmaya çalışırken İtalyan direnişine mensup partizanlar tarafından yakalandı ve göğsünden vurularak öldürüldü." diye yazmış, metres diye geçirmiş tarihe. Ben şahsen bu iki aşk mağduru kadını Tercüman gazetesinin yıllığında tanıdım. O dönemlerin gazetecileri de daha duygusalmış herhalde iki satırlık haberleri bile beni acaip etkiledi. 1945 yılı 28 Nisan tarihli, "Mussolini ve önde gelen 17 faşist idam edildi" başlıklı bir haber şöyle anlatıyor olayı: "İtalya lideri Mussolini ve Faşist Parti'nin ileri gelenlerinden 17'si, Halk Mahkemesi tarafından yargılanarak idama mahkum olmuşlar ve huküm derhal infaz edilmiştir. Mussolini'nin yıllardan beri sevgilisi olan ve yanından hiç ayrılmayan Clara Petacci, sevgilisiyle birlikte ölmek istediğini söylediği ve bunda ısrar ettiği için Mussolini ile birlikte o da idam edilmiştir. Mussolini, Clara ve diğerlerinin cesetleri Milano'ya götürülmüş, buradaki büyük meydanda ayaklarından asılı olarak halka teşhir edilmiştir."
Mussolini Alman kılığına girmişti ve kaçmaya çalışıyorlardı yakalandıklarında. Yargılama ve infaz hemen arka arkaya. Belki de Clara daha kaçmaya başladıklarında karar vermişti sevgilisiyle ölmeye, belki de bunu bildiği için kaçıyordu sevgilisiyle. Gene de  bana en ilginç gelen kısım bu iki kadını uğrunda öldükleri sevgilileri.. Hitler ve Mussolini.. Belki kendilerinden nefret eden kişi sayısı yüzbinleri geçti milyonlara vardı, ama kimse bu adamlar için "nefretinden" ölmedi. Oysa ikisinin de sevgilileri "sevgilerinden" öldü!

5 yorum:

  1. bilemiyorum kardiş neyi dersen olayın bilinmeyen yanlarını

    YanıtlaSil
  2. sevgili okuyucum, bilinmeyenleri kimse bilemez, bilenler de ölmüş artık.. dolayısıyla bilememen gayet normal.

    YanıtlaSil
  3. kıymetli yazarım teşekkür ederim yazı harika olmuş

    YanıtlaSil