1 Aralık 2012 Cumartesi

GÖZLERİNİ SIMSIKI KAPAT!

Yazarın ilk kitabı gayet güzel bir kitaptı. O yüzden ikinci kitabı gördüğüm gibi aldım, aldığım gibi başladım, başladığım gibi bıraktım (otuz sayfa falan okumuşumdur.) Arada birkaç kitap okudum ama bir kitaba başladığım zaman bitirmezsem rahat edemem, o kitap hep aklımda durur. O yüzden tekrar elime aldım, aradan çıksın dedim. İyi ki demişim. O ne kitapmış öyle! Bir önceki yazımda anlattığım ve çok beğendiğimi belirttiğim “Leş” bunun yanında tabiri caizse solda sıfır kalır yani. 560 sayfa falandı sanırım, ama bir 560 sayfa daha olsa, hatta bir daha olsa aynı hızla okunur. Temposu acaip yüksek, sürekli merak ediyorsunuz. “Aklından Bir Sayı Tut”ta canımın sıkıldığı, konunun dağıldığı yerler daha fazlaydı: bunda öyle yerler de yok; bölümler, konuşmalar kısa ve öz. Gittiğim her yerde okumaya devam ettim, yürürken bile okumak geliyordu içimden. Saçma sapan, mantıksız yerleri var ama sürükleyiciliğine engel değil, ayrıca bu tür kitapları sorgulamadan okumak kanımca en iyisi. Başını okuyunca herkese “Hayal kırıklığına uğradım, ilk kitaba hiç benzemiyor,” demiştim. Hakkaten benzemiyormuş, çok daha güzel. “Aklından Bir Sayı Tut”u beğendiyseniz “Gözlerini Sımsıkı Kapat”a bayılacaksanız! Böyle yazınca nedense aklıma “Batman-Kara Şövalye” geldi, Joker partiyi basar ve Harvey Dent’i arar, o sırada da Batman’ın sevdiceğine sataşmaktadır, kız Joker’e bir tekme atar, Joker “Sert kızlara bayılırım,” der (ya da benzer bir şey) o sırada sahneye Batman girer ve “O zaman bana aşık olacaksın!” der. Neden bu sahne aklıma geldi bilmiyorum ama mutlaka bir hikmeti var, ben de görüyorum ve artırıyorum, aşık olunası derecede güzel bir kitap. İyi okumalar!

“Belli belirsiz gülümseyen genç kadın gelip masayı toplarken Jykynstyl da egzotik tatlıları tanıtmaya koyuldu. Üzerine kremalı biberiye ve kakule serpiştirilmiş bir tatlı. Safran,dağ kekiği,tarçın karışımı bembeyaz başka bir tatlı. Bir an için adamın tuhaf derecedeki aksanının normalde bir araya gelmeyecek yiyecekleri yemesinden kaynaklanıyor olabileceğini düşününce gülümsemeden edemedi.” (syf: 318)

“Eğer gerçekler birbiriyle çelişiyorsa, bu bazılarının gerçek olmadığını gösterir.” (syf: 352)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder