25 Mart 2012 Pazar

LEYDİ MACBETH!

Shakespeare'ın en bilinen kahramanlarındandır Macbeth. Fakat Leydisini- Gruadh'ı- ve yaşadıklarını biliyor musunuz? Erken sayılabilecek bir yaşta, çok da tanımadığı bir adamla evlendirilir Graudh. Zamanla kocasına alışır ve kocasını sevmeye başlar. Hamiledir ve mutludur. Bir gece kocasının ölüm haberi gelir Macbeth ve adamlarıyla. Kaleye zorla girerler, Gruadh direnir ama artık yapılacak pek bir şey yoktur. Ölüm haberi Macbeth'le gelir dedim ama eklemeyi unuttum katil de Macbeth'tir; Gruadh'ın kocasını o öldürmüştür. Üstelik şimdi Gruadh, Macbeth'le -kocasının katili olduğunun tekrar altını çizelim- evlenmek zorundadır! Cesur, ne istediğini bilen, akıllı bir kadındır Gruadh. Dolayısıyla bundan sonra Gruadh için zorlu, okuyucular içinse heyecanlı sayfalar başlamaktadır.
" -Kaderi zorlamak büyük günah.
Eğildi, ellerini dizlerine koydu.
  - Günah bir seçimdir, dedim. Bizim yolumuz da bu. " (syf: 365)
Oldukça akıcı bir anlatımla, okuyucu sıkmadan kendi kendine akıp giden bir roman. Özellikle tarih severlerin hoşuna gidecek ve ilgisini çekecek tarihi bilgiler de var. En güzel taraflarından biri de anlatımın Leydi Macbeth'in ağzından yapılıyor olması. Susan Fraser King neredeyse gerçekten konuşturmuş Gruadh'ı. Dinlemek size kalmış...
" Bir kralın torunuyum ve bir prensin kızıyım, iki kez evlenmiş bir kadınım, aynı zamanda bir kraliçeyim. Okla ve kılıçla dövüştüm, çocuklarımı dünyaya getirmek için dişimi tırnağıma takıp savaştım. Aşk ve nefretin en derinini tattım..."

3 yorum:

  1. SAYIN YAZARIM yazınıza göre kitabi çok beğendim alırsam yada ödünç bulabilirsem muhakkak okuyacam fakat gruadh neden evlenmek zorunda machbeth le ve kocasını neden öldürdü ?çok merak ettimde okuyana kadar merakta kalmayım keşke yazıda o kısımda geçseymiş benim gibi okumayanlar için.Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Ayşe, Macbeth'in niçin Gruadh'ın kocasını öldürdüğünü ve onu kendisiyle evlenmek zorunda bıraktığını yazarsam kitabın heyecanına sekte vurmuş olurum, hem bir cümlelik bir cevap da değil bu. Umarım kitabı bulabilirsin, iyi okumalar..

    YanıtlaSil
  3. Kıymetli yazarım böyle bir cevap bekliyordum siz yazarlar böylesiniz .Yazının içinde azıcık bu konuda geçseydi daha memnun olacaktım tabi bu benim nacizane isteğimdi.Henüz kitabı bulamadım maalesef ilginiz için teşekkürler.Kitabı imzalayıp hediye ederseniz çok çok mutlu olurum kıymetli yazarım.Sevgiler

    YanıtlaSil