11 Nisan 2018 Çarşamba

TANRI'NIN HUZUR BAHŞETTİĞİ: SHANTARAM

Evet, Shantaram kitabının hedef kitlesini açıklayarak başlıyorum: 1- Kalın kitapları okumayı sevenler, misal ben.. hiç sevmem öyle elime aldığım gibi biten kitapları. Siz de böyle düşünüyorsanız merak etmeyin Shantaram hemen bitmez! 2- Hayat hikayelerini okumayı sevenler, misal ben.. hiç sevmem öyle kim ne yapmış ne etmiş diye tanımadığım insanların hayatını okumayı ama bu kitabı sevdim; çünkü hayat da hayatmış yani. Yazılmasa yazık olurmuş. Film gibi bir hayat, hatta filmi çekilecekmiş diye de okumuştum, akıbetini bilmiyorum. Aslında bu kitap filmden ziyade dizi olarak daha uygun bir şekilde geçer ekranlara; çünkü olayların sonu yok kitapta. Hatta kitabın da sonu yok, ikincisi var. 3- Hindistan’ı ve Hint felsefesini sevenler. Altı çizilecek bol bol satır da mevcut kitapta. 4- Bol aksiyon, olay, macera sevenler. Adamın başına her gün bir olay geliyor neredeyse. Ben okurken yoruldum. 5- Okurken durup düşünmek isteyenler, yaşadığı hayatı sorgulamak isteyenler. Açıkçası ben çok sorguladım, çok şükrettim, ilham da almadım değil; ama tabi alışkanlıkları değiştirmek zor, hayatıma çok da uygulayamadım kitabı okurken aldığım kararları. 6- Kitabı okurken çayla olsun kahveyle olsun fotoğrafını çekip instagramda, facebookta, twitterda, aklıma gelmeyen diğer sosyal mecralarda paylaşmak isteyenler. Kitabın kapağı olsun, rengi olsun o kadar güzel ki, her ortama uyup şahane pozlar veriyor. Sanırım bu kadar yeter. Sonuçta okumak isteyenler için kitabın kendisi bile başlı başına bir sebeptir ama Shantaram da çok güzel bir kitap, insanı başladığına pişman etmez. Herkese iyi okumalar.

1 yorum:

  1. Sizin kitap paylaşımlarınız benim için çok yol gösterici, çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil