13 Nisan 2018 Cuma

ELİA İLE YOLCULUK

Zülfü Livaneli kitapları deyince kimi Serenad der, kimi Mutluluk der, kimi Leyla’nın Evi der: ama mutlaka herkesin çok sevdiği bir Livaneli kitabı vardır. Mesela benim en sevdiğim kitabı Leyla’nın Evi’dir. Diğer kitaplarını da severim ve daha kötü bir kitabına rastlamamıştım taa ki Elia ile Yolculuk’u okuyana kadar. Bir kere çocuk kitabı gibiydi, konuyla çok alakası olmayan, sanki sayfa dolsun diye çizilmiş gibi resimler ve kocaman bir yazı puntosu. Anlatım tabi ki her zamanki gibi güzeldi ama çok ayrıntıya girmeyen suya sabuna dokunmayan bir şekilde işlenmişti konu, sanki öylesine yazılmış gibi. Beğenen arkadaşlarım da oldu fakat ben açıkçası çok sevemedim, belki de Zülfü Livaneli’yi çok sevdiğim ve ondan çok farklı şeyler beklediğim için. Beklentim daha az olsaydı hayal kırıklığım da az olabilirdi. Gene de okunmayacak bir kitap değil sonuçta Zülfü Livaneli. Elia Kazan ile olan anıları, beraber Elia Kazan’ın köyüne gitmeleri… Altını çizdiğim satırlar da oldu özellikle bu kısımlarda. Neticede- yukarıda da dediğim gibi- Zülfü Livaneli, her türlü okunacak bir yazar. Herkese iyi okumalar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder